Przekładnie kierownicze

Przekładnie kierownicze

Regeneracja i wymiana

Znajdź najbliższy serwis Euromaster przekladnie-kierownicze

Wyciekający olej z przekładni jest najłatwiejszym do wyśledzenia symptomem. Wówczas konieczna będzie wizyta w profesjonalnym serwisie. Może być tak, że instalacja jest zwyczajnie nieszczelna, co w bardzo szybkim tempie może spowodować zatarcie się pompy wspomagania, tak samo jak dostanie się różnego rodzaju zanieczyszczeń i wody, przez które przekładnia kierownicza zacznie ulegać procesom korozji.

Zleć regenerację przekładni jeżeli

  • dochodzi do nierównomiernego zużycia opon
  • bez (wydawałoby się) wyraźnej przyczyny,
  • jeżeli wspomaganie nie działa tak jak trzeba,
  • kierownica nie powraca do swojej pozycji,
  • słyszalne są stuki z układu kierowniczego.

 

Sprzedaż, wymiana i regeneracja przekładni 


Zużycie przekładni postępuje powoli, ale systematycznie. Bardzo często zwyczajnie nie jesteśmy w stanie wyczuć coraz gorszego panowania nad pojazdem. Objawy uszkodzonej maglownicy stają się dla nas niezauważalne. Po prostu się przyzwyczajamy. Wyciek z maglownicy dyskwalifikuje ją z dalszego bezpiecznego użytkowania. Przekładnia kierownicza jest układem zamkniętym, dlatego niezwykle ważna jest jej szczelność. Jeżeli obserwujesz wycieki z maglownicy, konieczna będzie wymiana uszczelniaczy. Jeżeli nie doszło jeszcze do korozji poszczególnych elementów wewnątrz mechanizmu, koszt naprawy nie powinien być duży. Powinny wystarczyć: wymiana uszczelniaczy i uzupełnienie płynu. Trzeba jednak się spieszyć, ponieważ piasek i woda, które dostają się do środka przy rozszczelnieniu instalacji, będą systematycznie wypłukiwać coraz większą ilość płynu oraz powodować korozję maglownicy. Przecież zadaniem smaru stałego jest między innymi minimalizacja oporów – oczywistym jest, że taki układ, kiedy narażony na działanie czynników zewnętrznych, ulega zatarciu. Jeżeli dojdzie już do wyszczerbienia zębów, konieczne będzie przeszlifowanie oraz uzupełnienie braków – wówczas koszty naprawy wzrosną.

Proces regeneracji przekładni kierowniczej:

  1. Demontaż przekładni na poszczególne elementy.
  2. Ocena stanu zużycia i możliwości podjęcia procesu regeneracji.
  3. Dokładne mycie wszystkich podzespołów w myjni ultradźwiekowej.
  4. Piaskowanie i malowanie obudowy.
  5. Wyprowadzenie płaszczyzny listwy zębatej oraz jej szlifowanie.
  6. Naprawa i przegląd zaworu dystrybucyjnego.
  7. Przygotowanie tulei ślizgowych, pierścieni, łożysk obrotowych.
  8. Dobór nowych uszczelnień (uszczelniacze, oringi, pierścienie PTFE).
  9. Montaż podzespołów.
  10. Regulacja i test.
  11. Gotowy produkt otrzymuje 12-miesięczą gwarancję.

Przedstawiamy główne wymagania dotyczące przedmiotu do regeneracji lub zwracanego
w ramach zakupu gotowego produktu.

Czy mogę wykonać regenerację mojej przekładni?

Regeneracja przekładni nie bedzie możliwa gdy:

  1. Wymontowana część pęknięta lub złamana.
  2. Zniszczone gwinty i mocowania.
  3. Mechanizmy ruchome zatarte lub mocno skorodowane.
  4. Uszkodzone mechanicznie zęby listwy oraz wałka.
  5. Złamane lub zagięte przewody.

W przypadku zwracania części używanej po zakupie u nas nowego (zregenerowanego) produktu należy pamiętać, że musi być ona odpowiednikiem zakupionej części. Każda zakupiona w naszej firmie przekładnia jest objęta pisemną gwarancją. Do każdej maglownicy wydawana jest karta gwarancyjna wraz z instrukcją montażu. Regeneracja maglownicy ze wspomaganiem hydraulicznym do samochodów osobowych, dostawczych i innych pojazdów użytkowych wykonywana jest w naszej firmie na precyzyjnych, wysokojakościowych urządzeniach. Do naprawy kolumn kierowniczych używamy tylko oryginalnych części dostarczanych nam przez producentów przekładni. Każda naprawiona przez nas przekładnia jest później sprawdzana na stanowisku diagnostycznym. Wystarczy tylko kilka godzin, by samochód był sprawny! Dbamy o każdy szczegół i specjalnie dla naszych Klientów przygotowaliśmy wygodną i przestronną poczekalnię. Usługę świadczymy kompleksowo od momentu zdiagnozowania, poprzez demontaż i regenerację a kończąc na montażu i ustawieniu geometrii pojazdu. Posiadamy spory magazyn wyrobów gotowych, dzięki czemu klient nie czeka na usługę tylko otrzymuje gotową przekładnię na wymianę.


Mocnym punktem firmy Euromaster Wiśniewski jest wykwalifikowany i doświadczony personel oraz nowoczesne zaplecze sprzętowe. Dzięki kompleksowo wyposażonemu serwisowi jesteśmy w stanie zagwarantować Państwu błyskawiczną reakcję i terminową realizację złożonego zamówienia.

Artykuł napisał:

Euromaster Wiśniewski

 

 

Jaki jest koszt regeneracji maglownicy?

Koszt regeneracji przekładni jest różny i zależy od jej rodzaju oraz stopnia zużycia. Średnio jest to koszt od 400 złotych do nawet 950 złotych 

Najpopularniejsze samochody gdzie wykonujemy usługę oraz ich ceny:

  • regeneracja przekładni VW Golf IV - 500 pln
  • regeneracja przekładni VW Sharan - 600 pln
  • regeneracja przekładni Citroen C5 - 600 pln
  • regeneracja przekładni Audi A4 - 550 pln
  • regeneracja przekładni  Mercedes Sprinter - 700 pln
  • regeneracja przekładni Ford S-max - 700 pln
  • regeneracja przekładni VW Touareg - 750 pln

Ile kosztuje wymiana maglownicy?

Dodatkowym kosztem jest wymiana maglownicy, jej montaż i demontaż - kosztuje to od 350 -500 pln.
Po montażu należy wykonać geometrię w cenie od 70-150 pln.