Czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie

Czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie

Właściwa opona to pewność na lata

Znajdź najbliższy serwis Euromaster fond-site

Opona to jedyny element łączący pojazd z drogą, warto zwrócić uwagę, jakie parametry ma na początku oraz w trakcie użytkowania.

  1. Opony zużywają się z każdym kilometrem, co istotnie wpływa na ich parametry. Kryterium nowej opony z punktu widzenia użytkownika jest ważne podczas wstępnej selekcji, na początku zakupu – tu warto kierować swój wybór na marki premium, które z racji najwyższego poziomu zaawansowania technologicznego i odpowiedniej liczby testów zapewniają najlepsze osiągi przez najdłuższy czas.
  2. Drugim niezmiernie istotnym kryterium dla użytkownika powinno być zachowanie opony podczas eksploatacji. Należy zwrócić uwagę, że istnieją różnice pomiędzy produktami nawet w najlepszym segmencie, co powinno być ważne podczas zakupu.

 

Dowodzą tego testy fabrycznie nowych opon i tych o głębokości bieżnika wynoszącej 2 mm, przeprowadzone przez instytut TÜV SÜD.(1)

Kryterium wyboru

Podczas zakupu nowych opon skupiamy się na porównaniach nowych produktów, tymczasem
największe różnice występują właśnie pomiędzy oponami w trakcie ich eksploatacji.:

HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI:

W obu kategoriach na mokrej nawierzchni najlepsza okazała się nowa opona MICHELIN Primacy 4, która zachowała efektywność hamowania. W przypadku czołowych konkurentów droga hamowania była o 0,9 m dłuższa w przypadku nowych opon i aż o 2,8 m dłuższa wśród opon na pewnym etapie zużycia.(1)

TRWAŁOŚĆ:

Wysoką trwałość MICHELIN Primacy 4 potwierdziły testy organizacji DEKRA, które wykazały, że średni przebieg tej opony jest o 18 tys. km dłuższy niż opon bezpośredniej konkurencji.(2)

Bezpieczeństwo od nowości do zużycia

MICHELIN stoi na stanowisku, że opony powinny być jak najtrwalsze i zachowywać swoje parametry w ciągu użytkowania. Nowa opona MICHELIN Primacy 4 spełnia te kryteria. Powstała ze specjalnej mieszanki gumowej oraz zyskała zoptymalizowaną rzeźbę bieżnika, która skuteczniej odprowadza wodę nawet po latach przy znacznym przebiegu.

MICHELIN Primacy 4 jest dostępna dla samochodów osobowych niemal wszystkich klas. Opona oferowana jest w rozmiarach od 205/55 R 16 do 255/40 R 18.

(1) Test hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 20 km/h, przeprowadzony przez instytut TÜV SÜD na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych w samochodzie VW Golf 7, obejmujący porównanie opon MICHELIN PRIMACY 4 z konkurencyjnymi oponami: BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.
(2) Test przeprowadzony przez CENTRUM TESTÓW DEKRA na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych w samochodzie VW Golf 7, obejmujący porównanie opon MICHELIN PRIMACY 4 z konkurencyjnymi oponami: BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURATO P7 BLUE. Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 tys. km i szacowanej trwałości na poziomie 1,6 mm.
(3) „Zużycie” oznacza oponę o głębokości bieżnika 2 mm. W przypadku modelu 205/55 R16 91V MICHELIN PRIMACY 4 sprawność opon nowych oraz opon o głębokości bieżnika wynoszącej 2 mm przewyższa progowe wartości tzw. przyczepności na mokro określone w europejskim Regulaminie R117.