Jak wybrać właściwy warsztat

Jak wybrać właściwy warsztat

do serwisowania pojazdów

Znajdź najbliższy serwis Euromaster infografika

Kierowcy w Polsce coraz częściej odchodzą od serwisowania swoich samochodów w autoryzowanych stacjach obsługi w stronę warsztatów niezależnych oraz sieciowych. Za tą decyzją idzie wiele czynników, ale te ważniejsze to tańsze usługi niż w ASO, przy jednoczesnym otrzymaniu wysokiej jakości wykonywanych prac nad samochodem. Wraz z rozwojem rynku rosną również kwalifikacje zakładów. Mechanicy coraz częściej biorą udział w szkoleniach, poszerzają swój know-how, choćby po to, żeby technologia nie zostawiła ich w tyle, o konkurencji nawet nie wspominając.

ZALETY NIEZALEŻNYCH WARSZTATÓW

Niezależnych warsztatów w Polsce wciąż jest niezaprzeczalnie więcej niż punktów sieciowych. Rynek napraw samochodowych jest jednak na tyle dynamiczny, że kwestią czasu wydaje się być zmiana na korzyść firm zrzeszających punkty w całym kraju, a także w przypadku niektórych sieci sięgających dalej – w Europie.  Zaletami sieci jest niewątpliwe ujednolicenie standardów warsztatów niezależnie od miasta. Kierowca z Warszawy może się spodziewać takiego samego poziomu świadczonej usługi jak klient z Berlina. Choć jest to niewątpliwie zaletą dla klienta indywidualnego, to szczególne korzystne jest to dla całych flot samochodowych operujących w różnych miejscach w tym samym czasie. Ponieważ konkurencja jest ogromna, to w każdej chwili można liczyć na dobra ofertę cenową ze względu na współpracę całej sieci z dostawcami części zamiennych. Każda sieć również chcąc polepszyć lub choć utrzymać swoją pozycję na rynku musi się nieustannie rozwijać, szkolić swoich mechaników. Nie ma miejsca na fuszerkę okraszoną niskim standardem świadczonych usług.

EUROMASTER – LIDER NA RYNKU EUROPEJSKIM

Jedną z takich sieci jest Euromaster – największa obecnie sieć warsztatów w całej Europie, skupiająca się głównie w zakresie opon i tzw. lekkiej mechaniki. Współpracując bezpośrednio między innymi z takimi producentami opon jak Michelin, Goodyear  czy Continental, mogą sobie pozwolić na ustalenie konkurencyjnych cen swoich usług oponiarskich. Dodatkowym atutem jest potwierdzenie jakości wykonywanych przez nich prac to fakt, że mają prawo posługiwać się Certyfikatem Jakości Michelin. Ujednolicone standardy wszystkich warsztatów sprawiają, że w każdym z blisko 90 serwisów w Polsce można się spodziewać profesjonalizmu i odpowiedzialności. Dodatkowo oprócz konserwacji ogumienia Euromaster specjalizuje się w usługach mechaniki lekkiej, tj. wymiana oleju, hamulców, ale także serwis klimatyzacji czy geometria kół. Przy każdej wizycie mechanicy tej sieci dokonują przeglądu najważniejszych elementów samochodów zgodnie z obowiązującymi ich standardami, a w wakacyjnych miesiącach zachęcają do udziału w akcji Darmowy Przegląd. Dla niektórych niewątpliwą zaletą będzie również fakt, że obsługiwane są niemal wszystkie rodzaje pojazdów – od osobowego, przez dostawcze i ciężarowe, a na rolniczych lub przemysłowych kończąc.

Kluczem do sukcesu, nie tylko sieci Euromaster, ale każdego warsztatu chcącego się liczyć na rynku jest również to, aby odpowiednio wcześnie dostosować się do zmieniającego się otoczenia rynkowego. Dokonywane jest to między innymi dzięki wspomnianych już szkoleniach, poszerzających kompetencje, zaopatrywaniu się w najnowsze sprzęty oraz oprogramowanie. Należy odpowiednio wcześnie reagować na pojawiające się trendy  wkraczające na rynek. Tylko te warsztaty, które należycie prędko zaadaptują się do panujących warunków i coraz większych oczekiwaniach klientów będą miały szansę na rynkowy sukces.  Korzystając z silnika do umawiania wizyt online (https://dobrymechanik.pl/szukaj/?szukaj=Euromaster), sieć Euromaster wpisuje się w jedną z coraz śmielej pokazujących się tendencji, czyli właśnie umożliwienie zaaranżowania spotkania w warsztacie przez internet, pokazując tym samym, że są na bieżąco z panującymi na rynku nowinkami.

POLSKI RYNEK MOTORYZACYJNY W LICZBACH

Rynek motoryzacyjny w Polsce jest obecnie bardzo korzystny, zarówno dla kierowców, jak i warsztatów samochodowych. W kraju odnotowano największy wzrost rejestrowania samochodów osobowych spośród 10 rynków w Unii Europejskie uznawanymi za największe. Na tle Europy Środkowo-Wschodniej Polska jest największym rynkiem samochodów osobowych. Według danych z 8 czerwca 2017 w Polsce jest ponad 28 milionów zarejestrowanych samochód, w tym 22 mln to samochody osobowe. Średnia wieku zarejestrowanych samochodów posiadających aktualną polisę OC to 13,7 lat.  W przypadku pojazdów bez ważnej polisy taka średnia wynosi 28,9 lat. Jednocześnie Jak wynika z raportu KPMG ponad połowa sprowadzanych zza granicy pojazdów ma 10 lat lub więcej.  Niewątpliwie więc jest to rynek, w którym samochody będą potrzebowały regularnej opieki mechaników, tym bardziej, że prognozowany jest dalszy wzrost rynku motoryzacyjnego w Polsce.

W kwestii warsztatów trudno jest jednoznacznie określić konkretną liczbę warsztatów samochodowych z podziałem na rodzaj warsztatu (tj. czy jest to ASO, sieciowy, czy niezależny zakład). Posiłkując się ponownie raportem KPMG w Polsce jest ogółem 141 809 przedsiębiorstw, zajmujących się handlem hurtowym i detalicznym a także naprawą pojazdów samochodowych. Nie dokonuje jednak konkretnego podziału na sklepy lub hurtownie zajmujące się jedynie handlem. Można się sugerować bazą warsztatów portalu DobryMechanik.pl, największym tego typu portalem w Polsce. W swojej bazie danych zarejestrowanych ma ponad 21 tysięcy warsztatów samochodów. Około 25% z tych warsztatów należy do sieci warsztatowych.  Jeśli chodzi o liczbę ASO to jest ich 1659, z czego najwięcej serwisów mają takie marki jak Fiat (113), Renault (98), Opel (94) czy Skoda (91).

Artykuł napisany przy współpracy z dobrymechanik.pl