Filtr kabinowy

Filtr kabinowy

Wymień stary filtr kabinowy i weź głęboki oddech

Znajdź najbliższy serwis Euromaster page image - filtr kabinowy

W powietrzu dopływającym do wnętrza samochodu znajdują się sadze, kurz, pyłki roślin, drobiny z opon i klocków hamulcowych oraz niebezpieczne związki pochodzące ze spalin. Nagromadzenie zanieczyszczeń w kabinie pojazdu może być kilkukrotnie wyższe niż na zewnątrz, dlatego powinno być prawidłowo oczyszczane. 

Za co odpowiedzialny jest filtr kabinowy

Euromaster poleca-bosh-filtry-01.jpg

Za czyste powietrze w aucie odpowiedzialny jest filtr przeciwpyłkowy, czylikabinowy filtr powietrza. Filtr zatrzymuje wszystkie zanieczyszczenie i nie pozwala im dostać się do wnętrza pojazdu. Należy go wymieniać w czasie corocznego przeglądu klimatyzacji. Zabrudzony filtr, który był zbyt długo eksploatowany, powoduje słabszy przepływ powietrza w kanałach wentylacyjnych, absorbuje więcej wilgoci co prowadzi do rozwijania się bakterii i grzybów wdmuchiwanych do wnętrza pojazdu. 

Rodzaje filtrów.

Wymień filtr powietrza podczas przeglądu klimatyzacji

O jakości filtrów decyduje ich budowa i materiał z jakiego zostały wykonane. Na rynku dostępne są tańsze filtry papierowe, oraz droższe wykonane z włókniny często z dodatkowymi warstwami z węgla aktywnego lub polifenolu.

Filtry papierowe:

Tania alternatywa dla droższych zamienników. Niestety po zawilgoceniu zauważalnie zmniejsza się ich skuteczność działania. Często stosowane w autach poruszających się po bardzo zakurzonym terenie, narażonych na duże zapylenie. Wymiana takiego filtra następuje wtedy o wiele częściej.

Filtry z włókien sztucznych:

Filtry z wyższej półki odporne są na wchłanianie się wilgoci. Zazwyczaj zbudowane są z kilku warstw, które odpowiedzialne są za filtrowanie różnych zanieczyszczeń. Pierwsza warstwa odpowiedzialna jest za zatrzymywanie podstawowych zanieczyszczeń takich jak kurz, pył, liście. Druga warstwa zatrzymuje bakterie i drobniejsze pyłki dzięki temu że jest higroskopijna, posiada mniejsze pory  i jest naładowana elektrostatycznie. Trzecia warstwa w formie podkładu z włókniny usztywnia i stabilizuje cały filtr. Często zawiera węgiel aktywny, który zatrzymuje szkodliwe dla zdrowia substancje gazowe (ozon, tlenek węgla, tlenek azotu) i dezaktywujące przykre zapachy. Nowoczesne filtry posiadają dodatkową warstwę z substancjami dodatkowo dezaktywujące  alergeny i nieprzyjemne zapachy.

Droższe filtry niezbędne są nie tylko alergikom czy astmatykom. Gdy stoimy w korku do naszego auta przedostają się spaliny z sąsiednich pojazdów. Zanieczyszczenie w naszym pojeździe może być nawet kilkukrotnie razy większe niż na zewnątrz. Świeże powietrze, bez bakterii, kurzu i spalin uchroni nas nie tylko przed bólem głowy i szybszym zmęczeniem, ale i przed utratą zdrowia.

Kupując filtr nie możemy sprawdzić jego jakości na podstawie wizualnych oględzin. Należy kierować się renomą firmy.Specjaliści z Euromaster doradzą Ci jaki filtr kabinowy najlepiej zadba o czystość powietrza w Twoim aucie.

Kiedy wymieniać filtr

W autach osobowych i dostawczych eksploatowanych w normalnych warunkach zaleca się wymianę filtra co 20 tys. km przebiegu, lub przynajmniej raz w roku. Jeśli pojazd używany jest w terenie o podwyższonym zanieczyszczeniu (jazda po bezdrożach, parkowany w otoczeniu drzew, często porusza się w korkach), zaleca się czyszczenie całego układu dystrybucji powietrza oraz wymianę filtra dwa razy w roku – najlepiej wiosną i jesienią. W samochodach ciężarowych wymiana filtrów powinna nastąpić po 15 tys km, lub najpóźniej co pół roku.