assistance_Euromaster (2)
MasterCARE zajmie się Twoimi pojazdami

MasterCARE zajmie się Twoimi pojazdami

a Ty możesz skupić się na biznesie

Euromaster na polskim rynku działa od 10 lat. Usługi, jakie świadczy, związane są z zarządzaniem oponami, a skierowane przede wszystkim do sektora TSL. O szczegółach działalności fi rmy mówi Mindaugas Kelpsa, prezes zarządu Euromaster Polska.

Euromaster serwisuje auta największych flot osobowych i ciężarowych w Polsce.

Euromaster serwisuje auta największych fl ot osobowych i ciężarowych w Polsce. Dwa razy w roku, w okresie wymiany opon, obsługujemy ponad 13 000 pojazdów leasingowanych. Do tego rocznie obsługujemy ponad 2000 awarii pojazdów ciężarowych w Polsce i za granicą.

Euromaster to marka znana na polskim rynku, zwłaszcza w branży TSL. Czym firma wyróżnia się spośród konkurentów?

Euromaster, który w Polsce obchodzi w tym roku jubileusz 10-lecia obecności na rynku, należy do międzynarodowego koncernu – Grupy Michelin. Dzięki temu nasza sieć zapewnia klientom bezpośredni dostęp do najlepszego produktu na rynku. Czym się wyróżniamy? Możemy pochwalić się, że jesteśmy najprężniej działającą siecią o profi lu typowo ciężarowym, a wśród naszych franczyzobiorców są największe firmy oferujące obsługę oponiarską firmom przewozowym. Serwisujemy auta największych flot osobowych i ciężarowych w Polsce. Dwa razy w roku, w okresie wymiany opon, obsługujemy ponad 13 000 pojazdów leasingowanych. Do tego rocznie obsługujemy ponad 2000 awarii pojazdów ciężarowych w Polsce i za granicą. Pod opieką programu MasterCARE mamy już 5000 pojazdów. W Polsce posiadamy blisko 100 serwisów, a w Europie około 2,5 tys. To są liczby, którymi można się pochwalić.

Jaka idea przyświeca projektowi MasterCARE?

Jesteśmy ekspertami od mobilności i za cel stawiamy sobie zapewnienie bezpiecznego i bezstresowego prowadzenia firmy transportowej. Autorski program MasterCARE, który stworzyliśmy w ubiegłym roku, jest odpowiedzią na obecne potrzeby rynku. Branża TSL w naszej części Europy przeżywa rozkwit, z drugiej jednak strony boryka się z problemami, jak m.in. brak pracowników, ich częsta rotacja, czy też zbyt wysoki koszt prowadzenia działalności transportowej. Oferta MasterCARE wspiera prewencyjne zarządzanie oponami w firmie transportowej, przede wszystkim wtedy, kiedy mówimy o efektywności floty i utrzymaniu mobilności. Z tą ofertą działamy proaktywnie, czyli wspieramy naszych klientów na placu jeszcze przed wyjazdem w trasę.

Czym jest program MasterCARE i jakie daje korzyści klientom?

assistance_Euromaster (4).jpg

To prewencyjna oferta jaką proponujemy, a zaczyna się od dokładnej inspekcji wszystkich pojazdów, najczęściej w bazie transportowej u klienta. Nasz inspektor flotowy przyjeżdża do klienta w celu sprawdzenia ogumienia na pojazdach. Tu skupiamy się na całości usług jakie możemy zaoferować: głębokości bieżnika, korekcie ciśnienia, wizualnej weryfi kacja stanu opony. Po takiej diagnostyce inspektor dokonuje analizy i rekomendacji jakie usługi warto wykonać, by wykorzystać cały potencjał każdej opony. Klient otrzymuje informacje jakie prace powinny być wykonane i jaki jest to koszt. Po akceptacji następuje wykonanie usług. Czwartym i chyba najważniejszym w tym procesie krokiem, jest raportowanie i analiza online. Uważamy, że każdy manager firmy powinien dokładnie wiedzieć w jakim stanie są opony, co pozwoli lepiej planować zakupy, a przez to kontrolować finanse firmy. Za pomocą narzędzia TyreCheck InCenter, z którego korzystamy do badania opon, rekomendujemy i transparentnie raportujemy do managera floty status i etap na jakim znajdują się prace. Naszym celem jest transparentność wobec klienta, dostaje on informacje nie tylko o pracach, które wykonaliśmy, ale również o oszczędnościach jakie może osiągnąć dzięki współpracy z nami związanej z wykonywaniem rekomendowanych usług.

Jakie korzyści niesie regularne serwisowanie opon?

Dzięki temu, że opona jest dobrze serwisowana, mamy mniej awarii na drodze, a pamiętajmy, że koszt każdej awarii wynosi wg stawki ok. 2 tys. zł w Polsce do ponad 2 tys. euro za granicą. Często powtarzamy to klientom, których obsługujemy w związku z awarią. Wykonując inspekcje ogumienia zdecydowanie łatwiej jest zauważyć moment, w którym opona powinna być wymieniona. Nasz inspektor zweryfikuje stan opon i zarekomenduje niezbędne usługi, np. pogłębienie opony w odpowiednim czasie daje dłuższy przebieg o 25% i oszczędność na paliwie, a właściwy obrót opony na feldze to dłuższy przebieg o 20%. Reasumując, regularny przegląd opon i wdrażanie rekomendacji przekłada się na oszczędności nie tylko na oponach, ale też na paliwie, które może stanowić aż 40% kosztów prowadzenia firmy transportowej.
 

Oferta MasterCARE wspiera prewencyjne
zarządzanie oponami w firmie transportowej,
przede wszystkim, gdy mowa jest o efektywności
floty i utrzymaniu mobilności.

Jak nasz rynek różni się od zachodniego?

Rezerwy ukryte w oponach (4).png

Kiedy mówimy, że coś jest na Zachodzie to zwykle możemy mieć wyobrażenie, że jest lepsze, większe. W transporcie i logistyce międzynarodowej jest zupełnie inaczej. Europa Wschodnia, a zwłaszcza Polska, Litwa i zechy (kraje którymi mam przyjemność zarządzać) to w skali rynku europejskiego ewenement. Nasze kraje obsługują znaczącą część tras, jeździmy nawet do Rosji. Przewoźnicy z Zachodu nadal nie są chętni do obsługi tych tras, dzięki czemu my wygrywamy. Po kilku latach, kiedy wróciłem do Polski, obserwuję coraz większy potencjał na rynkach naszego regionu. Mamy wyszkoloną i zaangażowaną kadrę, co napawa mnie optymizmem.

Jakie inne usługi oferuje Euromaster?

Jeśli mówimy o ofercie skierowanej do pojazdów ciężarowych to Euromaster opiera się na dwóch głównych filarach. Jest to oferta proaktywna, czyli MasterCARE, o którym już rozmawialiśmy oraz oferta. reaktywna, jaką jest Assistane 24/7. Tu mówimy o obsłudze awarii opon na trasach, zarówno w Polsce jak i za granicą. Oferujemy także usługi lekkiej mechaniki dla pojazdów ciężarowych na terenie Europy. Tym zajmujemy się od dawna, bo chyba jako pierwsza firma na polskim rynku, na tym znamy się świetnie. Jednak nasza fi rma nie stoi w miejscu i codziennie poszukujemy nowych możliwości biznesowych. Taką nowinką w naszej ofercie jest telematyka. Podpisaliśmy umowę o współpracy z firmą TomTom Telematics, liderem w tej dziedzinie. Zamontowanie tego typu urządzeń w pojeździe daje większe możliwości i efektywność biznesową poprzez zdalne pobieranie danych z cyfrowych tachografów oraz analizuje jazdę kierowcy: wszelkie przestoje, jazdę na jałowym biegu, gwałtowne hamowanie. Takie urządzenia to wsparcie komunikacji na trasie i rzejście na wyższy poziom obsługi klienta, tj. digital. Korzyści wynikające z tej oferty są ogromne,ale to chyba temat na inna rozmowę.

Widzę, że Euromaster stale się rozwija. Nam pozostaje jedynie czekać na nowe pomysły.

wywiad z mindaugas kelpsa (3).png

Dokładnie! Mamy sprawny i zaangażowany zespół, co chwile pojawia się nowa idea,więc pozostaje cierpliwie czekać na dalsze kroki Euromaster. Myślę, że nie będzie to długo trwało.

materiał pochodzi z TSL Biznes.