Wymiana opon

Wymiana opon

Odpowiedni dobór i właściwy stan opon pojazdu.

Znajdź najbliższy serwis Euromaster page-image-wymiana-opon

Fachowy dobór opon uwzględnia zalecenia producentów samochodów, w tym konstrukcję opony, rozmiar, wszystkie indeksy homologacji (prędkości, nośności, oznaczenia dodatkowe) oraz kategorie użytkowania. Dla wielu rodzajów opon należy zachować odpowiednią stronę montażu i kierunek obrotów, dlatego przestrzeganie procedury profesjonalnego montażu opon ma ogromne znaczenie zarówno dla żywotności opon, jak i bezpieczeństwa.

Procedura wymiany opon

Zabezpieczenie pojazdu folią ochronną

Zabezpieczenie pojazdu folią ochronną

Fotele, gałka zmiany biegów, kierownica, dywaniki

 

Bezpieczne wprowadzenie pojazdu na stanowisko

Bezpieczne wprowadzenie pojazdu na stanowisko

Samochód powinien być wprowadzony przez pracownika serwisu

 

Prawidłowe podniesienie pojazdu

Prawidłowe podniesienie pojazdu

Zwracając uwagę na punkty podparcia pojazdu

 

Odkręcanie kół

Odkręcanie kół

Felgi aluminiowe odkręcamy z użyciem teflonowych nasadek
Nie odkręcamy zabezpieczeń przeciwkradzieżowych

Oczyszczanie kół

Usunięcie zanieczyszczeń, oraz ciężarków,
które mogą powodować błędy podczas wyważania kół

 

Demontaż i montaż opony na feldze

Demontaż i montaż opony na feldze

Wymiana zaworów

 

Pompowanie azotem lub powietrzemPompowanie azotem lub powietrzem

Dekompresja opony oraz jej wstępne przepompowanie.

 

Wyważanie kołaWyważanie koła

Optymalizacja ułożenia koła

 

Prawidłowe umiejscowienie kół na pojeździe

Prawidłowe umiejscowienie kół na pojeździe

Wybranie odpowiedniej pozycji

 

 

Dokręcanie kół kluczem dynamometrycznym

Dokręcanie kół kluczem dynamometrycznym

Zgodnie z tabelą momentów dokręcania 

 

Kontrola czujników ciśnienia TPMS

Kontrola czujników ciśnienia TPMS

Zaprogramowanie kół na nowych pozycjach

Dlaczego warto korzystać z usług Euromaster

  • Profesjonalny sprzęt – duże znaczenie dla poprawnie wykonanej usługi mają urządzenia wykorzystywane w serwisie. Niezbędnym jest posiadanie: montażownicy, wyważarki, klucza dynamometrycznego, skalibrowany manometr, kompresor, bezpieczny podnośnik, opcjonalnie myjka do kół.
  • Wykwalifikowany personel – Nasi eksperci są przeszkoleni z obsługi i montażu wszystkich rodzajów opon osobowych (np. z czujnikami TPMS lub RunFlat).
    Każdy pracownik przechodzi przez obowiązkowy cykl szkoleń. Dzięki temu nabywa najwyższe umiejętności. Specjaliści Euromaster są w stanie pomóc we właściwym doborze opon. Dopasują opony z odpowiednią homologacją, indeksem prędkości oraz nośności. 
  • Materiały wysokiej jakości - Na jakość usługi mają wpływ również akcesoria używane podczas montażu. Używane zawory, nakrętki, śruby, pierścienie centrujące, odważniki, płyny, kleje oraz pasty do montażu są zawsze najwyższej jakości.
  • Dbałość o szczegóły – Prawidłowa wymiana opon wymaga wykonania wielu dodatkowych czynności:
    • Umieszczenia śrub w specjalnych pojemnikach.
    • Oczyszczanie i zabezpieczania powierzchni styku felgi z piastą.
    • Wymiana zaworów.
    • Stosowanie zabezpieczeń zapobiegającym uszkodzeniom felg (nakładki zabezpieczające).
    • Przepompowanie koła do minimum 3,5 bara.
    • Oczyszczenie miejsca montażu odważników.
    • Wykonanie optymalizacji*.
    • Użycie klucza dynamometrycznego.
    • Usługa kalibracji czujników TPMS*.

*gdy jest wymagane

  • Dodatkowe usługi serwisie -  Podczas wymiany opon należy skontrolować:
    • Ustawienie zbieżności oraz geometrii kół.
    • Stan klocków i tarcz hamulcowych.
    • Stan elementów zawieszenia i układu kierowniczego.

Zalecane jest sezonowe przechowanie opon w profesjonalnej przechowalni, czyli tak zwany hotel dla opon. Jest to usługa dostępna w większości serwisów Euromaster.

  • Zakupu opon i części - W serwisach Euromaster możemy być pewni profesjonalnego doradztwa w zakresie zakupu opon i części samochodowych. Oferta Euromaster obejmuje szeroki asortyment produktów – głównie grupy Michelin.

Jak wybrać dobry serwis oponiarski

 

Poradniki na temat wymiany opon

Wszystko na temat wymiany opon

Lepsze opony na przód czy tył?