Prostowanie felg

Prostowanie felg

Prostowanie felg stalowych i aluminiowych

Znajdź najbliższy serwis Euromaster prostowanie_felg_page_image

Jeśli Twoja felga została uszkodzona po wjechaniu w dziurę, lub odkształciła się po dynamicznym parkowaniu na krawężniku, może powodować duży dyskomfort podczas prowadzenia auta.

Niestety naprawa felg wymaga specjalistycznego sprzętu i nie zawsze jest możliwa, ze względu na rozmiar uszkodzeń. Część serwisów Euromaster świadczy usługi z zakresu prostowania felg. Dlatego w sytuacji uszkodzenia felgi warto odwiedzić najbliższy punkt Euromaster w swojej okolicy i sprawdzić możliwość realizacji tej usługi.

 

prostowanie-felg.jpg

Usługa prostowania / rekonstrukcji felg wyprodukowanych ze stopów lekkich polega na przywróceniu obręczy jej pierwotnego stanu. W przypadku uderzenia w przeszkodę np. krawężnik, lub napotkaniu na ubytek w nawierzchni drogi, co niestety w naszym kraju jest dość częste ze względu na bardzo słaby stan niektórych dróg, felga  odkształca się co powoduje zmianę jej kształtu powodując wibracje w zawieszeniu co przenosi się na koło kierownicy oraz na cały pojazd, oraz w częstych przypadkach rozszczelnienie koła, niejednokrotnie uszkodzeniu ulega także opona.

W tak niekorzystnym obrocie sytuacji konieczna jest naprawa felgi bądź jej wymiana w zależności od jej uszkodzenia oraz możliwości naprawy.
Felga z takim uszkodzeniem  pozostawiona do dalszej eksploatacji prowadzi do szybszego zużycia zawieszenia, łożysk / piast oraz, nierównomiernego zużycia opony, oraz oczywiście utraty komfortu jazdy ze względu na w/w wibracje.

Przygotowanie  felgi do prostowania polega na ocenie jej uszkodzenia dzięki czemu serwis ustala procedurę naprawy.

Prostowanie felg wykonanych ze stopów lekkich polega na nagrzewaniu fragmentu skrzywionego / odkształconego do temperatury która sprawia że stop staje się plastyczny co ułatwia przywrócenie pierwotnego kształtu za pomocą maszyny do prostowania felg. Usługa rekonstrukcji / naprawy obręczy sprawia wrażenie bardzo prostej lecz wbrew pozorom jest bardzo trudna, bardzo ważnym elementem jest doświadczenie osoby prostującej.

prostowanie_przed_po.jpg

W zależności od użytego stopu oraz metody przy produkcji felgi, procedura prostowania oraz temperatura nagrzewania jest całkowicie różna.
Efektem ubocznym w takcie nagrzewania felgi jest uszkodzenie powłoki lakierniczej co niestety jest nieuniknione, oraz w niektórych przypadkach pęknięcie felgi w przypadku poważniejszego uszkodzenia. Po wykonanej naprawie budowy felgi, na życzenie klienta zajmujemy się renowacją  lub częściowemu przywróceniu stanu powłoki lakierniczej w miejscu naprawy.

W przypadku gdy występuję możliwość pęknięcia felgi o czym przed naprawą informowany jest klient felga nie powinna być dalej naprawiana: spawania, klejona itp. Istnieje możliwość spawania pękniętej części felgi, ze względu na możliwości techniczne – problemem jest ustalenie składu stopu z jakiego dana felga została zrobiona ze względu na tajemnicę wykonania której strzeże każda ciesząca się jakością marka.

Felga wyprostowana zostaje przywrócona do prawidłowego stanu, przy czym należy pamiętać że jest to felga NAPRAWIANA, i niestety ponowne jej uszkodzenie może doprowadzić do całkowitego zniszczenia nie umożliwiającego ponowną naprawę, o czym użytkownik jest informowany.

W zależności od poziomu deformacji felgi, po jej wyprostowaniu określa się zalecaną pozycję na pojeździe.
Załączone zdjęcia przedstawiają felgę w bardzo poważnym uszkodzeniem, bicie boczne felgi tzw. zósemkowana oraz wykrzywiony rant zewnętrzny.
Felga została doprowadzona do stanu używalności wraz z częściową naprawą struktury lakierniczej powierzchni zewnętrznej na życzenie klienta.