Czujniki ciśnienia

Czujniki ciśnienia

Euromaster zaleca sprawdzanie stanu czujników podczas każdej wymiany opon

Znajdź najbliższy serwis Euromaster czujniki tpms-image

TPMS to angielski skrót od Tyre Pressure Monitoring System (System Monitorowania Ciśnienia w Oponach).

Przepisy Unii EuropejskiejOd Listopada 2014 roku przepisy europejskie nałożyły obowiązek montowania czujników ciśnienia we wszystkich nowych samochodach, aby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, spadek zużycia paliwa i wolniejsze zużywanie się opon.

Rozporządzenie (WE) tr 661/209 Europejskiego Parlamentu z dnia 13 lipca 2009 r. Warunki zostały określone w wtycznych ECE-R64

Korzyści ze stosowania czujników TPMS:

91819_IT.jpg

 

Bezpieczna jazda
  • Lepsza przyczepność do nawierzchni
  • Zoptymalizowane hamowanie
  • Ograniczenie ryzyka aquaplaningu
oszczędność paliwa
  • Optymalizacja oporu toczenia generuje oszczędność paliwa
Mniejsze zużycie opon
  • Stałe ciśnienie ogranicza ryzyko nadmiernego napompowania, a tym samym zużycia opony

Euromaster rekomenduje czujniki ciśnienia firmy ALCAR T-Pro

alcar-tpms (2).jpg
  •  
  • Największe pokrycie popularnych pojazdów dostępnych na rynku

  • Czujnik potrzebuje tylko 4 sek. do zaprogramowania,  szybciej niż wiodące programowalne czujniki innych producentów

  • Poszczególne protokoły są wgrane już na czujniku,  aktywujemy tylko ten wymagany do danego auta

  • Metalowe i gumowe

  • ALCAR T-Pro jest programowalnym czujnikiem z multi-protokołami, co oznacza, że można reprogramować czujnik wiele razy, w zależności od potrzeb.

Dlaczego należy serwisować bezpośredni system TMPS?

System składa się z elektronicznego czujnika + zużywających się części wentyla.
Części wentyla z elektronicznym czujnikiem podlegają zużyciu i muszą być regularnie sprawdzane.
W celu uniknięcia korozji lub nieszczelności, Euromaster zaleca sprawdzanie stanu wentyli z elektronicznym czujnikiem przy każdej zmianie opon.  

Budowa czujnika TPMS

W związku z wprowadzeniem systemów TMPS, czyli wyposażeniem aut w czujniki ciśnienia w kołach, procedura sezonowej zmiany opon staje się bardziej skomplikowana. Dlatego jeśli jeździsz nowym autem, pamiętaj że tradycyjna wymiana opon może oznaczać w tym sezonie dodatkowe koszty i ryzyko uszkodzenia czujnika TPMS przez niewprawnego serwisanta. Bardzo często czujniki TPMS umiejscowione są na feldze wewnątrz koła, co z kolei wymusza modyfikację procedury demontażu opon i montażu opon na feldze, aby uniknąć uszkodzenia czujnika.

Dzięki odpowiednim umiejętnościom i posiadanemu sprzętowi, nasi eksperci Euromaster są odpowiednimi partnerami w zakresie systemu TPMS:

  • Diagnostyka (w celu sprawdzenia ciśnienia w oponach i stanu elektronicznych wentyli)
  • Montaż / demontaż czujników
  • Wymiana zużywających się elementów wentyli z czujnikiem elektronicznym
  • Programowanie czujników
  • Ponowna kalibracja systemu

Szukaj rekomendowanych serwisów, które stosują dobre praktyki branżowe, mają kompetentnych pracowników oraz zostały przeszkolone w zakresie obsługi kół z czujnikami ciśnienia i dysponują odpowiednim sprzętem diagnostycznym.

O czym powinniśmy pamiętać kupując felgi?

TPMS_alcar.jpg

Wszystkie modele felg ALCAR zostały sprawdzone pod kątem ich kompatybilności z systemem TPMS i jeżeli było to wymagane, zostały odpowiednio zmodyfikowane i dostosowane. Należy więc pamiętać, że jeżeli zamierzamy kupić inne felgi, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy są przystosowane pod bezpośredni system TPMS (z wykorzystaniem czujników). Bardzo często, tylko jeden specyficzny czujnik może pasować, lub w gorszym przypadku, żaden i przez to system TPMS nie może zostać zintegrowany.

 

Jak sprawdzić, czy mój samochód posiada system TPMS?

  • Sprawdź podręcznik serwisowy pojazdu
  • Po przekręceniu kluczyka przyjrzyj się kontrolkom na desce rozdzielczej
  • Sprawdź datę produkcji pojazdu (czujniki muszą być montowane od Listopada 2014 r.)

Istnieją dwa systemy monitorowania ciśnienia w oponach:

 

Pośredni TPMS

Czujnik ciśnienia TPMS pośredni

 

Bezpośredni TPMS

czujnik ciśnienia TPMS bezpośredni

Pośredni system TPMS wykorzystuje system ABS do porównania prędkości obrotowej jednego koła względem pozostałych. W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia, na desce rozdzielczej zapali się kontrolka ostrzegawcza.

Bezpośredni system TPMS wykorzystuje czujniki elektroniczne w każdym kole w celu pomiaru ciśnienia w oponach, niemal w czasie rzeczywistym. W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia na desce rozdzielczej zapali się lampka kontrolna (lub wartość ciśnienia) oraz pozycja opony. Ten system jest ogólnie uważany za bardziej wiarygodny i bezpieczny.

 

Jak rozpoznać, czy mój system TPMS jest systemem bezpośrednim?

Spójrz na koła: wentyle są sztywne i zazwyczaj wykonane ze stopu metalu.

Spójrz na deskę rozdzielczą: przewidziane miejsce na wyświetlanie danych (pozycja, ciśnienie, temperatura) dla każdego koła. 

 

Czujnik ALCAR by Schrader

alcar-tpms (1).jpg

Alcar by Schrader Plug&Drive to innowacyjny czujnik TPMS z wgranymi multiprotokołami oraz opcją klonowania, dzięki czemu:

  • nie ma potrzeby konfigurowania czujnika, ponieważ odpowiednie jego warianty zawierają kilka protokołów z różnymi grupami pojazdów, które są wysyłane podczas rotacji koła,
  • istnieje możliwość zrobienia klona oryginalnego czujnika przy użyciu odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.

Występują 4 typy czujników AbS Plug&Drive i pokrywają większość najważniejszych oraz najbardziej popularnych pojazdów na rynku europejskim.

 

Chcesz uniknąć problemów z czujnikami TPMS?