opony do floty
E-narzędzia Euromaster do zarządzania oponami flot

E-narzędzia Euromaster do zarządzania oponami flot

FMS i e-wizyty to e-platformy do zarządzania parkiem opon flot osobowych

W ramach realizacji kontraktów flotowych samochodów osobowych Euromaster udostępnia dwa e-narzędzia, które usprawniają zarządzanie flotowym parkiem opon i wizytami użytkowników w serwisach.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie e-narzędzia udostępnia Euromaster w ramach kontraktu flotowego?

  • Jakie możliwości fleet managerom dają e-narzędzia do zarządzania parkiem opon?

Szukasz opon do floty?
Skontaktuj się z Fleet Business Manager Euromaster
Dominiką Żołnowską tel. 607414475

 

Jak e-narzędzia ułatwiają zarządzać flotowym parkiem opon?

FMS (Fleet Management System) 

Pierwsze z nich to FMS, czyli program do zarządzania obsługą pojazdów flotowych. System FMS łączy on-line menedżera flot, warsztat oraz centralę Euromaster dając pogląd na bieżącą sytuację związaną z obsługą kontraktu.

System FMS umożliwia generowanie różnych raportów między innymi: o stanach i lokalizacji depozytów, utylizacji starych czy zakupie nowych opon, a także zrealizowanych usług. Raporty mogą zawierać zindywidualizowany zakres informacji, dzięki temu dane z raportów mogą zostać od razu zaimportowane do wewnętrznego systemu należącego do floty, co w przypadku dużych firm (leasingi, CFM) ułatwia np. proces fakturowania ich klientów.

Jak pokazuje praktyka, informacje zawarte w zestawieniach pomagają menedżerom flot sprawnie zarządzać budżetem (chociażby w przypadku chęci późniejszego wykupu opon pokontraktowych) i logistyką.

Głównym zadaniem FMS jest maksymalna automatyzacja procesu, dzięki której menedżer flot oszczędza swój czas. Zasady obsługi z każdą flotą są definiowane na początku kontraktu z Euromaster i trafiają do wszystkich serwisów obsługujących ten kontrakt. Kiedy użytkownik przyjeżdża na przekładkę, warsztat dokładnie wie, jaki zakres usług może wykonać na pojeździe, a jakie działania muszą zostać dodatkowo zautoryzowane. Sprawia to, że menedżer flotowy odbiera znacznie mniej zapytań o możliwość wykonania usługi – to system pilnuje zasad.

Co więcej, system FMS pozwala na definiowanie usług per pojazd. Menedżer flot może dokładnie określić jakie usługi zostaną wykonane w konkretnym pojeździe, np. w aucie prezesa mogą zostać zamontowane tylko opony premium i tylko dla niego może zostać wykonana usługa door2door.

Warto też dodać, że e-narzędzie FMS zapisuje historię usług świadczonych dla konkretnego pojazdu. W przypadku reklamacji ze strony użytkownika należącego do dużego operatora flotowego możliwe jest dokładne sprawdzenie, co rzeczywiście zostało wykonane i, jeśli usługa była świadczona w serwisie Euromaster, dosłać kartę Masterchcek z podpisem użytkownika.  Z kolei, jeżeli chodzi o floty własnościowe, szef ma wgląd w sposób użytkowania auta przez pracownika. Dla przykładu, jeśli często jest wykonywana naprawa opon lub prostowanie felg może to oznaczać, że kierowca nie dba o powierzone mienie. W sytuacjach występowania dodatkowych napraw poza lub w sezonie wymiany opon, FMS umożliwia włączenie opcji autoryzacji.

Centrala Euromaster, aby zapewnić obsługę flot w całym kraju, oferuje wykonanie usług nie tylko w serwisach Euromaster, ale także w warsztatach partnerskich. Niektórzy kontrahenci flotowi mają precyzyjnie zdefiniowane atrybuty, jakie powinien posiadać punkt obsługujący jego klientów, np. w poczekalni musi być serwis kawowy. E-narzędzia umożliwiają menedżerom flot zdefiniowanie serwisów nie tylko po lokalizacji, ale także po konkretnych cechach.

E-wizyty
Drugi system, który udostępnia Euromaster to e-wizyty (https://wizyty.euromaster.pl/), czyli platforma do samodzielnego umawiania się użytkownika w serwisie. Dostępny jest on zarówno na komputerach, jak i na smartfonach (strona jest responsywna). Tu warto zaznaczyć, że użytkownicy mogą korzystać z tej platformy, ale  mogą też dokonać rezerwacji terminu tradycyjnie – wystarczy zadzwonić do technicznego call center Euromaster.

Logując się do systemu e-wizyt, użytkownik wybiera serwis najbardziej dogodny dla jego lokalizacji, datę oraz godzinę. Aby nie zapomnieć o zarezerwowanym terminie, system umożliwia kierowcy automatycznie zapisanie daty w kalendarzach Google, Outlook, Apple lub Yahoo. Co więcej, system na dzień przed wizytą w serwisie wysyła do użytkownika auta SMSa lub e-mali z „przypominajką”.

E-wizyty to także narzędzie dające możliwość zgłoszenia relokacji opon przez samego użytkownika auta. Polega to na tym, że użytkownik w czasie umawiania wizyty przez platformę wybiera serwis, w którym chce zostać obsłużony. Gdy wybrane miejsce jest inne niż w którym przechowywane są opony, system pyta użytkownika, czy przesłać opony do innego warsztatu. Świetnie się to sprawdza w przypadku, gdy samochód wcześniej należał do użytkownika jeżdżącego np. po Małopolsce, a następnie trafił do kierowcy pracującego na Pomorzu.
W domyśle narzędzie blokuje relokacje opon na terenie jednego miasta – usługa ta wymaga wcześniejszej autoryzacji. Duża część fleet managerów chwali możliwość skorzystania z tej funkcji systemu, bo to zmniejsza ich zaangażowanie w proces.

Po wizycie użytkownik dostaje na maila ankietę z prośbą o oceny w skali od 1 do 5 poziomu wykonanej usługi, obsługi w serwisie oraz samego e-narzędzia, a także może pisemnie wyrazić swoją opinię o przebiegu wizyty.

Oceny te są bardzo ważne, ponieważ dostarczają rzetelnych danych, na podstawie których Euromaster może wyciągać odpowiednie wnioski. Szczególnie wartościowe są komentarze precyzyjnie opisujące spostrzeżenia klienta związane z wizytą w serwisie. Dzięki tej informacji zwrotnej centrala Euromaster może pomóc serwisom podnosić jakość wykonywanych usług.

Cieszy również fakt, że w 2018 roku 4825 użytkowników w skali od 1 do 5 oceniło poziom naszych usług na więcej niż 4 (ocena wykonanej usługi - 4,4; ocena obsługi w serwisie - 4,2; Ocena e-platformy do umawiania wizyty 4,3). Co jest niezbitym dowodem, że współpraca z Euromaster jest równoznaczna z wysokim poziomem świadczonych usług.

E-narzędzia Euromaster dostosowane do potrzeb flot osobowych

FMS i e-wizyty są połączone przez co nadzorowanie całego procesu wymiany opon w flocie jest prostsze. Co więcej, oba systemy rozwijają się wraz z potrzebami klientów flotowych Euromaster. Dzięki temu Euromaster może zapewnić nawet mniejszym flotom własnościowym systemy dostosowane do wysokich wymagań największych z branży CFM i zmieniającego się rynku.

------------------------------------------------------------------

Autor: Monika Sianko - IT Project Coordinator

Kopiowanie treści surowo zabronione.

Poznaj pełną ofertę Euromaster dla flot osobowych.